Pavla Kislerová

Pavla si mohla vybrat, kde a s kým bude rodit…

Beseda o podpoře v těhotenství a při porodu

Jak funguje podpora těhotných a rodících žen v Anglii? Jaké bylo natáčení seriálu Čtyři v tom?
Co by změnila na českém porodnictví? Jaké jsou její plány?

Pavla žije s partnerem a syny v Británii, živí se prodejem výrobků z volně rostoucích rostlin, a stejně jako čtyřicetiletý Mark se zajímá o permakulturu. Mark navrhuje energeticky soběstačné domky, první plánuje postavit v Čechách, kam se s Pavlou po porodu chystají natrvalo přestěhovat.

Mojmír Voráč

JAZYKY LÁSKY – magický klíč k lidskému srdci

O čem to bude?
Jak se zbavit největšího mýtu o lásce
Jak lépe porozumět rozdílným potřebám v manželství i výchově dětí
Jak konkrétně zjistit „kdo jsem JÁ, a kdo jsi TY“
A nakonec jak trvale proměnit osobní i pracovní vztahy novými „kouzly lásky“

Co bude potřeba k účasti?
– psací potřeby
– chuť milovat proti všem předpokladům
– vyplněný test JL / nebo si ho vyplní na místě?

O autorovi:

Fascinuje mne změna. Jednotlivců, partnerů, týmů i celých organizací… Někdy je to téměř zázrak, když se stane. Lidé se všeobecně změnám brání. Ale každá uskutečněná pozitivní změna otevírá cestu k dalšímu růstu. A to je život. Růst vyvíjet se a měnit se. Žít v radosti… Jsem rád, pokud mohu být zázraku proměny svědkem. Někdy i průvodcem…

Bližší odborná specializace:

Primární zaměření pro oblast změnových procesů ve firmách a organizacích, osobnostní strategické koučování včetně koučování týmů, sebeřízení a osobní rozvoj, optimalizace komunikace a rozvoj emoční inteligence, pokročilé prezentační dovednosti, rozvoj vůdčích schopností, sebepoznání a psychologie změny, volba profesní orientace, personální služby v oblasti výběru nových spolupracovníků. Vlastní autorská činnost v oblasti sebeřízení a osobnostního rozvoje, supervizor vzdělávacích projektů pro firmy a školství, vývoj a autorství osobnostních a manažerských plánovacích systémů. Manželské a předmanželské poradenství.

Zkušenosti a praxe:

30 let aktivní osobní manažerské praxe, dvacet let aktivní lektorské a tréninkové praxe v oblasti obchodu, leadershipu a osobního růstu. Koučování jednotlivců i týmů, koučování v oblasti partnerských vztahů. Supervizor projektu osobnostního růstu pro studenty středních škol s podporou fondů EU, vlastní autorská činnost – spoluautor 1. české učebnice pro střední školy z oblasti systematického rozvoje klíčových kompetencí SOR – Strategie osobnostního rozvoje, autorství knihy Kreativní Time management a Umění zvládat emoce, odborné články v tisku a časopisech, odborná redakce knih z oblasti psychologie a komunikace, zvládání specifických závislostí a podpory partnerských vztahů.

Osobní motto:

„Člověka nemůžete nic naučit. Můžete mu jen pomoci, aby to objevil v sobě.“
Galileo Galilei

Joanna Faber

Sourozenci bez rivality (skype přenos)

Hlavní myšlenka
Rodiče, kteří se ocitli v mocenském boji se svými dětmi (což se čas od času přihodí nám všem), se díky tomuto přístupu naučí s dětmi lépe komunikovat a napojit se na ně. Ukážeme si skutečně praktické způsoby jak děti přimět ke spolupráci za použití humoru, kreativity a respektu namísto podplácení, vyhrožování a trestů. Zároveň se jedná o zcela nový pohled na vztah rodičů s dětmi a velice praktický návod, s nímž bude život s dětmi méně stresující a více naplňující.

Přednáška
Jedná se o hodinovou přednášku, po které následuje půlhodinový prostor pro dotazy. Joanna Faber při přednášení využívá příběhů a interakce s publikem, a názorně tak ukazuje, jak komunikovat, aby se snížil počet konfliktů a podpořila spolupráce rodičů a dětí. Čerpá ze zkušeností pedagožky, učitelky na základní škole v Harlemu a matky tří dětí a také z přednášek a seminářů pro rodiče a učitele. Podělí se s vámi o základy komunikace, které razantně zlepšují vztahy s dětmi každého věku – od nejmenších po teenagery – a díky nimž bude život s nimi přinášet větší uspokojení.

O autorce:

Joanna Faber
Joanna Faber vyrůstala na Long Islandu v rodině mezinárodně uznávané pedagožky Adele Faber. Její otec byl vedoucím pedagogem a ředitelem inovativních programů ve státních školách v New Yorku. Vysokoškolský titul získala na škole SUNY Purchase v oboru jazyk a kultura. Byla přesvědčená, že své jazykové a komunikační dovednosti může předat dětem ve školách a proto vystudovala pedagogiku na univerzitě Lehman College.

Deset let učila děti na základní škole a zároveň dokončovala doktorskou práci v oboru matematika a přírodní vědy na City College v New Yorku. V této době její žáci vydávali knihy s poezií a povídkami, psali a hráli divadelní hry, připravovali školní noviny a umísťovali se na předních místech soutěží škol. Joanna byla jako vynikající pedagožka vzdělávacího programu pro učitele přírodních věd vyslána na univerzitu Carnegie-Mallon v Pittsburghu, a by se o své znalosti podělila s dalšími učiteli na sérii seminářů. Svými zkušenostmi přímo ze školních tříd významným způsobem přispěla k nedávno vydané a oceňované knize své matky – Jak mluvit, aby se děti lépe učily – doma i ve škole. Ke 30. výročí vydání knihy Jak mluvit, aby nás děti poslouchaly napsala nový doslov s názvem Nová generace.

Přednáší o komunikačních dovednostech a vede semináře vycházející z práce její matky a z jejích vlastních zkušeností rodiče a pedagoga. Díky těmto seminářům si mnoho rodičů může užívat méně stresujícího a radostnějšího vztahu se svými dětmi.

Joanna žije v Putnam Valley ve státě New York s manželem, třemi dospívajícími dětmi, psi, kočkami a slepicemi.

 

 

Radka Rubešová

Hliněné pole na AR – Dotkni se hlíny, dotkni se sebe
(workshop na Jarmarku)

Vyzkoušejte si, jaké je mít “to” ve svých rukou…

Prezentace velmi netradiční a v ČR ojedinělé techniky, která je vhodná pro děti i dospělé. Práce v hliněném poli je arteterapeutická metoda, kterou vyvinul v Německu Heinz Deuser. Sezení probíhá u hliněného pole (krabice naplněné hlínou) za přítomnosti průvodce. Hlína je materiál tvárný a zároveň poskytující oporu. Vede ke kontaktu se sebou samým a k naplnění pohybů, které nás dosycují.

Technika je vhodná pro děti, které zažívají složité situace doma i ve škole. Dítě zažívá oporu a přijetí od průvodce, ať už ventiluje skrze hlínu cokoliv (smutek, zoufalství, zlobu,…). Společně pak hledají nové cesty, které vedou k uspokojení a naplnění potřeb dítěte.

Dospělí si mohou v hliněném poli zpracovat omezení, která často sahají do tíživých zážitků v dětství. Mohou znovu “tady a teď” nově uchopit svůj příběh a objevit svou ztracenou vitalitu.

Vyzkoušejte si sami, jaké to je dotknout se hlíny a setkat se se sebou samým v 15 minut dlouhém settingu. Přihlášení na místě. Pouze pro dospělé.

Radka Rubešová

Výtvarná pedagožka, lektorka a arteterapeutka.

Ráda probouzím k tvořivosti děti i dospělé prostřednictvím prožitku a experimentu s výtvarnými materiály. Používám výtvarné a arteterapeutické techniky na cestě k sebepoznání. Jsem spoluautorkou několika knih o tvoření pro rodiče s dětmi. V současné době se věnuji studiu arteterapeutické techniky Práce v hliněném poli.

Více info:

http://www.hlinenepole.cz/metoda.html

http://www.tonfeld.de

 

Evelin Kirkilionis

Nošení dětí – více než jen zvláštní způsob přepravy

Vzhledem k tomu, že naši předkové byli lovci a sběrači, očekávají kojenci zvláštní způsob péče. I v chráněném a bezpečném prostředí domova vyžadují miminka přítomnost známé osoby, díky níž se cítí v bezpečí, a také pravidelný fyzický kontakt se svými rodiči, který přispívá k normálnímu vývoji. Miminka vykazují, že jsou mnoha způsoby připravena na to být nošena. Pokud nebudeme respektovat biologicky podmíněné požadavky a uzpůsobení miminek, mohou u nich vzniknout poruchy a nesrovnalosti v chování a jiné příznaky. Jedním z pozoruhodných příkladů je dysplazie kyčlí. Pravidelná měření polohy dětí během prvního roku života, když spočívaly na boku své matky, prokázala, že zaujímají pozici roztažených a pokrčených nohou, kdy je hlava stehenní kosti v ideálním postavení vůči jamce kyčelního kloubu. Tato pozice splňuje terapeutické požadavky v případě dysplazie kyčelního kloubu.

Obavy, že raná vzpřímená pozice bude bránit dýchání nebo způsobí poškození páteře, bylo možné vyvrátit. Stejně tak jsou již překonané názory, že lidské mládě bude „pasivním nošencem“ či sekundárně plně závislým mládětem. Lidské mládě si vyvinulo zvláštní způsob, jak se držet – dokáže se aktivně držet matky při nošení na boku v pozici s roztaženýma a pokrčenýma nohama.

Na druhé straně má nošení dětí vliv i na rodiče. Díky fyzickému kontaktu snáz a rychleji pochopí signály, které jim miminko vysílá a mohou na ně reagovat vhodným způsobem, spolehlivě a okamžitě, což je předpoklad pro vznik bezpečné vazby. Vnímavost a reakce rodičů se neomezují pouze na chvíle, kdy miminko pláče či je rozrušené. Vyrovnané a spokojené dítě navíc vysílá své matce či svému otci signál, že jsou kompetentními rodiči a se svojí novou rolí se dobře vypořádávají.

O autorce

Evelin Kirkilionis vystudovala biologii na univerzitě v Kaiserslauternu a Freiburgu a doktorskou práci zpracovávala na Univerzitě Alberta-Ludvíka ve Freiburgu. Se dvěma kolegy založila nezávislou výzkumnou skupinu Forschungsgruppe Verhaltensbiologie des Menschen (FVM) (výzkum etologie člověka), která úzce spolupracuje s freiburskou univerzitou. Po mnoho let žila a pracovala v různých státech severní Afriky a Asie.

Již více než 25 let se zaměřuje na oblast dětského vývoje a zejména na základní potřeby kojenců a na nošení miminek. Ve svém výzkumu zohledňuje evoluci, která má vliv na vývoj každého jedince i v dnešní době, a to zejména v prvních letech života.

Přednáší, vede praktickou výuku a odborné vzdělávání, vydává vědecké a populárně naučné publikace, a snaží se tak předat vědecké poznatky rodičům, různým skupinám odborníků a dalším zainteresovaným osobám.

Martina Suchánková a Zuzana Candigliota

Očkování  – svobodná volba?“

Jak dosáhnout individuální volby v očkování (odkladu očkování, volby jiné vakcíny)? Kde najít informace? Čemu mohou čelit rodiče, kteří neočkují v souladu s oficiálním očkovacím kalendářem (pokuty, nepřijetí do školky aj.)? Jaká se současná právní situace a jaké jsou právní možnosti? Nejen na tyto otázky vám odpoví Martina Suchánková, předsedkyně spolku ROZALIO, a Zuzana Candigliota, advokátka spolupracující s Ligou lidských práv.

O lektorkách

MartinaSMartina Suchánková, zakladatelka a nyní předsedkyně spolku  ROZALIO, matka 3 dětí. Považuje za důležité, aby rodiče znali svá práva a rozhodovali se až po vyslechnutí názorů a argumentů z různých stran s přihlédnutím k individuálním potřebám jejich dítěte. Její snahou je podpora bezpečného očkování, sebevědomí rodičů a náprava právního rámce očkování z povinného na doporučené a dobrovolné.

DSC_0333sZuzana Candigliota je advokátka, která dlouhodobě spolupracuje s Ligou lidských práv a zabývá se zdravotnickým právem, zejména právy žen při porodu a povinným očkováním. Těmto tématům se věnuje také na svém blogu: http://candigliota.blog.respekt.cz/.

Honza Vávra

Krátce potom, co se mi narodil první syn, udělal jsem zcela „nelogickou“ věc a podal výpověď z „jisté“ práce. Rozhodl jsem se, že chci se svými dětmi být víc a být pro ně důstojným obrazem a nikoli je bít, hlídat, nebo jen živit. Naše rodina to ve zdraví „přežila“ a možná, že právě díky tomu. Pojďme se tedy bavit o tom, jak otcovství může být posilující zkušenost pro otce i děti.

 

O Honzovi:
Otec dvou synů, se kterými postupně prochází životní zkušenosti od domácích porodů, přes průvodcování v lesní školce, k domácímu vzdělávání. S manželkou Alenou Vávrovou zároveň již několik let rozvíjí zajímavý model rodičovské „napůl.“ Ve své terapeutické práci vychází ze studia Gestalt terapie a zároveň alternativních přístupů jako je kineziologie, regresní práce se vzpomínkami, … aj. Hrál v několika kapelách a v poslední době se věnuje netradičním podobám hlasu a zpěvu v sólovém projektu Hlavois

Alexandra Polarczyk a Janka Sedláčková

Zveme vás na základní informační seminář o Mentálních jazycích. Tato přednáška je vhodná pro všechny rodiče a začátečníky, kteří se s Mentálními jazyky ještě nesetkali a chtějí se dozvědět, o čem to je a k čemu by jim taková psychologická typologie mohla být ve výchově užitečná.

Rodičům s dětmi Mentální jazyky ukazují, jak se lépe vyznat ve své psychice a v mentalitě dětí. Díky MJ se rodiče dozvídají, čím se děti v životě řídí, jak mohou důvěřovat sami sobě, jak přirozené předpoklady svého typu využijí ve škole, v kroužku, v práci a později v osobním životě, v partnerském životě.

Mentální jazyky určují, jestli je vaše dítě typ racionální či iracionální, kdy se projevuje jako introvert a kdy jako extrovert, jestli je zemitého založení nebo spíše vzdušnější povahy, jestli má etické předpoklady či logické dovednosti. Rozbor mentálního typu dítěte vám ukáže, jakými fázemi dítě prochází, kterým mentálním jazykem se dítě řídí, kterým mluví, kterým se orientuje, na který slyší, kterým se brání, který ho stresuje či naopak motivuje.

Na besedě budeme rodiče informovat o možnosti a výhodách otypování dětí, povíme si, jak služba probíhá a řekneme praktické příklady a zkušenosti maminek a rodičů, kterým otypování pomohlo k vyváženějším vztahům a snadnější výchově.

LEKTORKY

MgA. Alexandra Polarczyk, lektorka a autorka MJ. Mentální Jazyky mají kořeny v oboru socionika a jsou mým vlastním pojetím, praktickým rádcem v každodenních situacích a jedinečným ukazatelem lidské individuality. Používám je jako pomocníka, praktický manuál na každodenní životní situace, seberozvoj, vztahy, komunikaci. Studium MJ významně pomáhá rozumět vztahům, mezilidské komunikaci a také při výchově dětí.

Mgr. Janka Sedláčková, asistentka MJ

Janka je moje dlouholetá pomocnice a rádkyně na přednáškách, kurzech, otypováních a především při práci s malými dětmi. Janka má mnoholeté zkušenosti jak s Mentálními jazyky, tak s prací s dětmi různých věkových skupin ve waldorfské školce a na klasické základní škole. Zároveň se také dlouhodobě věnuje asistenci postižených dětí i dospělých. Janka o MJ říká: „Mentální jazyky jsou pro mne jednou z cest, jak přistupovat k lidem i k sobě samé s větší pokorou, úctou a porozuměním. Jak být každý den v radostném úžasu nad zázrakem lidské jedinečnosti a originality.“

www.mentalnijazyky.cz

Zdeňka Staňková, Michal Kandler, Anna Třešňáková

Má dítě právo na svobodu volby ve vzdělávání, aneb jak jsme dospěli k poznání, že bez povinné školní docházky by šlo všechno snáz?
Osobní výpovědi 3 představitelů organizace SvobodaUčení.cz – jak se dostali k tématu svobodného učení, co pro ně znamená, jaké jsou jejich současné plány a vize ve vztahu k právu dítěte na svobodný rozvoj v ČR. Proč si myslí, že současné pojetí povinné školní docházky je vězením pro děti, proč si myslí, že současné školy nejsou reformovatelné a jakou alternativu ke klasickému pojetí školní docházky si nejen představují, ale také pomáhají zavádět do praxe?

SvobodaUčení.cz je iniciativa za zrovnoprávnění dětí ve vzdělávání tak, aby mohly převzít vědomou zodpovědnost za rozvoj vlastní osobnosti.
Za Svobodu učení vystoupí:
Zdeňka Staňková, Michal Kandler, Anna Třešňáková

Anna Třešňáková Michal KandlerZdeňka Staňková

Andrea Culková

O autorce:

  • Narodila se v roce 1977. Vystudovala PedF UK a dokumentární katedru FAMU.
  • Z filmografie: Interní sdělení ve věci úřední (2004), Život zabité žábě (2005), Krásná Praha olympijská (2007), Příběhy domů: Osuduplné č. p. 100 (2008), Lise Forell – sem fronteiras (2010), Češi na misi: Místo narození – Doro, Jižní Súdán (2013).

 

O filmu Cukr blog
Režisérka aktuálně ohrožená těhotenským diabetem je donucena ze dne na den přestat konzumovat rafinovaný cukr. Stižena abstinenčními příznaky zjišťuje, jak obtížné je zbavit se této návykové látky a jak těžké je na trhu nalézt ty, které cukr neobsahují. Cukr je všude – od rohlíku, chleba, nejrůznějších polotovarů až k pivu, konzervované zelenině, slaným brambůrkům a uzenině, je v cigaretách, reklamě, v politice. Režisérka se investigativně pouští do zkoumání důsledků staleté konzumace cukru na jednotlivce a společnost. Zjišťuje, jak obrovskou moc tento prášek v historii měl a stále má. Objevuje neuvěřitelné souvislosti mezi duševními nemocemi, poruchami chování a nadměrnou konzumací cukru. Film se pohybuje na hranici historického thrilleru, vědecké observace a sociálně angažovaného filmu.

Simona Babčáková

Herečka a žákyně improvizátora Jaroslava Duška, která vystudovala Zlínskou školu umění, prošla scénami Městského divadla Zlín a pražského Divadla v Dlouhé, působila též v Klicperově divadle v Hradci Králové.

Kromě herectví se věnuje také moderování,  načítání knih (např. Sheryl Sandbergová – Opřete se do toho, Torey L. Hayden – Spratek) a vede improvizační workshopy.

V současné době je členkou souboru Dejvického divadla v Praze. Za své výkony na jevišti byla dvakrát nominována na cenu Alfréda Radoka.
Uvádí i své improvizační večery. Společně s Ester Kočičkovou a hudebníky Markem Doubravou, Tony Nyass a Petrem Waisarem pravidelně vystupují v pražském klubu Rock Café. V roce 2015 založila novou improvizační skupinu NO A? Vystupuje také v muzikálu HELLO, DOLLY! v divadle Studio Dva a v Kalichu nastudovala v režijním vedení Skutru hru o autistickém chlapci Podivný případ se psem
Hrála ve filmu Jana Hřebejka U mě dobrý (2008) a Nestyda (2008). Zahrála si také ve snímcích Nuda v Brně (2003), Stop (2007), Děti noci (2008), Comeback (2008), Zoufalci (2008) atd.
Nedávno se objevila například ve filmech Roberta Sedláčka:
Největší z Čechů (2009) – cena kritiky za hlavní ženskou roli a nominace na Českého lva,
Rodina je základ státu (2011) – cena filmové kritiky za vedlejší ženskou roli a nominace na Českého lva.
V roce 2012 si zahrála ve filmu Davida Ondříčka Ve stínu. Také se jí splnil životní sen a zahrála si animovanou postavu ve filmu Alois Nebel (2010).
V roce 2013 seriál Čtvrtá hvězda.
V roce 2014 hrála ve filmu Díra u Hanušovic v režii Miroslava Krobota. Ve stejném roce hraje i v seriálu České televize Neviditelní.
V roce 2015 film Vybíjená v režii Petra Nikolajeva podle knihy Michala Viewegha. V tomto roce byla nominovaná na cenu TýTý v kategorii herečka.

Helena Máslová

REPRODUKČNÍ STRATEGIE

Obsahem přednášky budou mimo jiné témata: otázka hormonální antikoncepce
porodní (ne)traumata
problematika neplodnosti
manipulace ve zdravotnictví
prestiž rodičovství

 

O autorce:
Narozena 1.5.1968
Vystudovala 1.lékařskou fakultu UK Praha.
Pracovala na gynekologicko-porodnickém oddělení, poté na interním oddělení a v léčebně dlouhodobě nemocných. V roce 2008 založila Centrum psychosomatické péče. Má 3 děti (17,14 a 12 let).

Více na: www.psychosomatic.cz

Ilustrace květinyIlustrace květinyIlustrace květiny